Jiran Tetangga

Monday, October 8, 2012

Tiru ikut dan gayakan



Finally,
sudah jumpa dan mencuba cara melilit shawl dengan mudah kemas dan terletak tanpa menampakkan dahi jendol tersembol-sembol.haha

Thanks to Akak Sepet 
Blog Sepet yang comel sebab ajarkan cara nak lilit shawl ni.
Selesa simple dan mudah digayakan.
Ewaahhh! Rasa macam boleh jadi model radiussite pulak.haha.
Over kau nok.

Aku bukan jenis memakai tudung.Sikap lagha masih terbuku dan membara dalam jiwa.
So, bila ada event yang memerlukan rambut dihijab sempurna
agak kelam kabot jugak lah gamaknya.
Nak pakai tudung apa?Macam mana nak lilit?Sesuai ke dengan muka?Macam mana ni?Tak akan nak pakai bawal ketip tepi?
Muka aku dah lah tak berleher.Nampak hbs muka yang bertengkuk tenggelam.Euwww!
Soalan tak masuk dek akal berlegar legar dalam minda
menghasut supaya 'jangan pakai jangan pakai jangan pakai tttuuudduuunggggggggg...' -_-

Lepas tu skodeng punya skodeng,
terlintas nama akak sepet dekat hati. :D
Selalu jadi silet reader dia je.
Tengok akak ni cerita pasal kisah cinta dia, cerita pasal dia makan dan yang paling menggiurkan akak ni selalu cerita dan kongsi tentang baju,
Website mana yang sesuai.

Tapi sentap juga, bila click semua untuk badan kecil molek je.
I ni badan kenyal macam michelin.
Tak dapek nak nolongnya.
Maka, kita ambil inspirasi cara tudung beliau je.Yeayyy!
Begini caranya :)
Turtorial Video Bergambar Cara Sepet
Aku tiru bulat bulat tanpa mengubah sebarang ciptaan akak ni.
Haaaa, nampak? Anak murid yang baik ikut je sebijik apa yang cikgu ajar.haha

Sebenarnya,
Tak pernah komen dekat blog akak sepet.Haaah sekarang, hamek kaw.
Tanpa segan silu curi gambar beliau dan meniru gaya beliau bertudung.
Cara dia mudah senang dan selesa.
Bila pakai shwal tak lah nampak benar gua macam mualaf.Serabot sana sini tudung dengan selekehnya.
Biasanya bila pakai shawl mesti gelembung gelembung.
Sekarang, baru celik mata tahu macam mana nak lilit shawl dgn mudah cara akak sepet.
Senang, lepas pakai shawl mcm gini, hari hari nak main lilit lilit.Ewah!


Tapi, akak tu pakai sepet comel je bentuk muka dia.
Aku, kenapa kembang?
Ah! Abaikan.Mungkin tu faktor semula jadi, haha.



Biarlah orang nak kata apa, muka kau kembang ke muka kau macam obor obor agar agar kena siram air ke.
Tak kisah, janji masa hari tu aku selesa dan terdetik di hati
Bila tengok muka pakai shawl bulat terletak mcm ni,
Lepas tu tiba tiba hati berdetak minta penampar
merewardkan diri muka lebar bulat macam
 RINA DAN RINI AF LAH kahkawakwakawha. *gelak tak ikhlas yang bersepah sepah
mari ludah sikit :p
Kalau nak tunggu Yuna, nak kena sabar lah sampai terukir di bintang :p








Saya paseghaahh kalau awak kata saya gedik :D



Nak jadi Sepet jugak.Haha.


POTRET MISTERI MONOPOLY





Tak ada motif sebenarnya :D
Will update soon about the event.
Bye bye :)

4 comments:

Meg-ct said...

Hai akak reader dari blog sepet. hehhe.... lawa la awak pakai tudung. serious, nampak ayu je... akak hari tu try jugak pakai shawl macam sepet tuh. lilit punya lilit langsung tak jadi. keh keh keh...

syamimihaziqah said...

Awak cantikkkk, pashmina awak pun cantikkk.
Jadi meletup the vassss la! :D

humaira balkiss said...

haha.thanks.pujian yang lebih meletop perlu diberi pada akak sepet :D

intandayani said...

oWH SGT COMEL DEAR..DGN BROOCH TU MELETOP SGT