Saturday, November 16, 2013

Dari suara jatuh ke hati.Dengarkan saya, boleh?



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Entry kali ni kena giat menaip sikit bagi
'penerangan supaya dapat pancing undi anda anda semua'

Masa ni lah nak guna ayat manis dan meratap sembah merayu menyeru pakwe pakwe dan awik awik sekalian untuk bagi sokongan dekat Umai!
Meyh sini meyh. Mari dekat sila rapat jangan malu jangan segan. Sebab Umai nak ajak berkawan ni. Nak nak nak?

Tadddaaa!
CHIT CHAT BLOGGER di UMALAYA RADIO.
AHAD 17.11.2013 JAM 4.00PM - 6.00 PM

baca nama segmen sekali imbas, lepas tu hantuk muka depan cermin. Itu reaksi pertama .








Kalau orang feymes macam Fatin liyana, Dina Bahrin, Fyn Jamal atau sebagainya, letak je gambar macam ni beribu juta followers terkejut dan teruja tanya 'Bila ni bila ni bila ni' cakap 'Tak sabar nyaaaa nak dengar' lepas tu main tag tag nama jiran tetangga. Orang feymes hebat beraura macam gini tak perlu jadi macam Umai bangun tengah malam bersengkang mata taip entry panjang panjang nak ajak kawan kawan dengar. Sobs.. sadisnya diri ini.
Kalau sifu sifu blogger ni ha, letak je gambar macam ni semua pakat tunggu dah faham. Si blogger feymes bakal ke udara. Wajib dengar! Wajib. Kalau Umai? krik krik krik.

Meyh sini bandingkan dengan kita ni haa. Yang lahir sebagai rakyat jelata biasa post gambar ni, semua pakat jeling tak sudi. Entah entah bukan jeling, klik pun tak nak. Lepas tu kalau dah klik baca pun tak nak. Bila baca tak nak, entry ni keluar dekat timeline buat tak tahu je. Apa prejudis sangat kepala otak kau ni, migha haha.

Macam ni, sebabkan masa susah baru ingat orang, so kenalah umai taip satu persatu apa sebenarnya yang jadi. Membebel panjang lebar isi ontang pun tak guna.
Mari sini, jujur lah jujur ahad ni Umai perlukan jasa baik ada yang macho lagi handsome gagah perkasa cantik manis molek untuk dengar siaran Umai pada Ahad bersamaa 16,11.2013 dekat radio Universiti ni haaa. Nah, kalau tak percaya tengok ni. nah.
percaya dah? haaah! gelak lah .. tak apa boleh gelak.lampu hijau untuk anda :P





 Orang kata, bakal ke udara lah kononya. Celah mana nak ke udara entah, bukan main perasan diva lagi nak sebut bakal ke udara. haha. Atau dalam erti kata yang lain lagi sedap nak bagi tampar muka ni haa, entry ni sebenarnya nak jual diri. Kau tahu? Hah! Faham dah kan?

Pelish lah pelish lah tolong kita. Tolong dengar je. Klik je dekat arahan yang kita bagi ni, picit enter lepas tu kalau nak biar kita cakap sorang sorang macam orang gila pun tak apa. haha. DEAL?

Atau kalau ada sikap perikemanusiaan, bagilah sokongan sikit dekat Universiti Malaya punya radio yang bariu ditubuhkan tahu ni. Kalau tak, sia sia je Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin datang rasmikan radio Umalaya ni khonnn?
dah kata UM universiti yang terbaik terbagus semua ter ter dalam malaysia ni khooon? Tunjuklah support sikit hikhik. Sebenarnya, radio ni baru je diberanakkan pada tahun ni. Masih baru fresh lagi. Kalau sesiapa yang baru menangis dekat hot fm sebab FBI undur diri, apa kata ahad nanti petang petang tu pukul 4 sampai 6 dengar Umai membebel. Kot kot boleh jadi gila hantuk kepala dengar percakapan tanpa isi saya .

Ada 2 cara nak dengar radio ni atau nak dengar suara Umai pada Ahad nanti :p
WEB UM dan WINAMP
Pertama, engkau orang manfaatkan lah gajet canggih tu hah. Berandroid bagai katanya.

1. Pergi playstore download WINAMP .install.


2.Click winamp and tekan kepada SHOUTCAST


3. Nampak box search, taip UMALAYA tekan search.


4. Keluar lah satu dalam sejuta radio yang nama UMALAYA.tekan.


5.Buffering lama sikit, mohon sabar.


6. Dah boleh dengar secara live ahad 4pm-6pm 17112013


8. Terima kasih daun keladi, saya heppy sebab pentingkan diri awak pula tambah berseri dengar radio kami.haha!


Kedua, guna aplikasi talian internet melalui laptop atau komputer. Amboi! Puaka bunyi bila ayat ICt dibakukan haha.
Pakai lah google atau yahoo atau monzilla dan sebagainya.
Pergi dekat search, taip Umalaya radio atau myUM.
Nahh, sebab nak mengampu , Umai bagi link terus. Klik je. Okay? Okay?
http://myum.um.edu.my/


Tak sudi jugak?
ada lagi cara ketiga yang main kasar bunyinya.

Cara mudah nak tunjuk support yang fake lagi durjana senang je, meyh sini akak Umai ajar.

1. Klik enter lepas tu tak sampai 2 saat pangkah balik. Tutup. btw, jangan lah 2 saat sangat. Apa kejam benar awak ni .Nampak sungguh terpaksa haha
2. Klik enter lepas tu biarkan siaran tu berjalan tapi tutup lah volume. Bagi volume speaker tu tahap kosong macam tak dengar apa apa. Kira halal lah atleast kau click juga, ye dak?
3. Klik enter pada akhir akhir siaran. Umai akan masuk konti jam 4 petang sampai 6 petang. Haaa set jam, masa pukul 5.50 tu bukak lah radio ni. Dengar masa hujung hujung. Kalau dapat dengar suara Umai sebut terima kasih bye bye tu pun dah kira banyak jasa kalian
4. Klik enter lepas tu jalanilah aktiviti harian macam biasa. Pergi main bola sepak, stalk bf orang, usha abang ketak, mengata muka perempuan lain, tengok artis atau keluar berjalan jalan macam tak ada apa. Tapi biar je web radio ni on, kasi Umai cakap sorang sorang tak ada pendengar. Barulah betul ke udara. Udara je yang dengar kau membebel dik.

Apa tujuan penerangan panjang lebar ni sebenarnya?
Jawapnnya mudah! Nak bagi ranking sendiri naik. HAHAHA.
Jujur kan? nampak tak permainan dia?
okay yang ni tipu je. serius tipu.
Nak rasa masuk konti.Macam mana bercakap dalam konti :D

nah click ni lagi. tak pun mu gie search lah bohh.


Twitter : https://twitter.com/HumairaAzizul


facebook : https://www.facebook.com/humaira.azizul



Kalau ikutkan hati yang kalut menggelabah ni, nak je pergi dekat inbox sorang sorang kawan fesbuk yang seramai 3010 orang, kemudian say hye lepas tu minta sokongan supaya support Umai pada Ahad nanti dari jam 4pm sampai 6pm bersamaan tarikh 17.11.2013 nanti :D
Barulah masa tu ada sitilah kawan bila susah. Bila nak puaskan tekak sendiri mula lah cari kawan. Lepas tu tak segan silu mengaku semua yang dalam fesbuk tu sebagai kawan karib. hampir 99 plus plus msg tak dibuka. Hanya dijeling.

Maaf atas kekhilafan ini. Mohon kenal saya dulu melalui suara, kalau tak suka. Lepas ni mesti kalian ada rasa penyesalan sebab hari hari tak putus asa tegur hye hye hye hye hye hye dekat saya :')
terharu.mihahaha!

Okay berbalik kepada peribadi tegang, nama segmen ni Chit chat blogger.
Blogger? Nak gelak pun ada bila macam mana nama humaira boleh segedabak keluar dalam segmen ni haha,
Kenapa aku dengan benak otak boleh kata ya untuk segmen radio ini?
Aku tidak mencari, jauh sekali mencanang diri. Mungkin aturan yang Maha Mengetahui, tawaran dari pihak radio aku terima. Dan prosesnya mudah. Aku kata ya walaupun sebenarnya hati ragu ragu.

Masih hijau dalam teknologi ni. Sebenarnya bukan blogger pun. Tak ada entry yang berdakwah, memotivasikan, perkongsian ilmu atau penghayatan kebaikan. Coretan di blog sekadar melalui pendapat sendiri, apa yang mata lihat telinga dengar mulut cakap dan hati berkata, aku tulis dalam ini. Sebab, sudah aku cop tampalkan surat beranak dalam blog ini yang tempat ini adalah diari terbuka aku.
Ruang peribadi yang aku buka luas untuk orang yang sudi untuk mengenali siapa aku.

Dalam ruang ini, aku tidak berlakon baik. Aku tak cuba tunjuk pandai. Aku bukan pendakwah macam mereka yang tarik orang sekeliling untuk berfikir di luar kotak mencabar alam.Aku jadi diri aku. Sebab? Aku belum di tahap itu. Ruang ini aku cipta untuk mereka tahu dan faham apa yang tersirat aku cuba bawa adalah

'kanvas putih ini sebenarnya boleh jadi kawan karib kau, yang faham isi hati kau. Sebab bila mata kau bertentang dengan ruang kosong dan jari kau mula menari atas papan kekunci, kau akan tanpa sedar menaip apa sahaja yang kau mahu. Ya. apa sahaja dalam hati kau yang sebenarnya tak mampu kau ucap bila kau berdepan dengan realiti manusia di depan mata kau. Kanvas ruang blogger ini sebenarnya tempat ilham diri kau yang bawa kau kepada pantulan bayang bayang ini adalah hidup kau. Cara lontaran suara bisu yang kau taip, itu adalah diri kau yang satu lagi. :)'

Tapi inshaallah. Jika panjang usia blog ini, perubahan itu akan ada. Dari menaip isi sampah fikirkan diri sendiri sahaja, mungkin satu hari nanti aku akan menulis sesuatu yang lebih berisi. Yang ada manfaat boleh dikenang sampai ke hujungnya. Aku juga manusia macam kalian, hidup dalam dunia yang ada pasang surut dan aku juga akan terus belajar. Belajar untuk jadi seorang yang boleh bagi manfaat pada orang waalupun kita tak pernah tahu dan faham kau siapa dan aku siapa.
Tapi tak apalah, janji usaha dah ada untuk mempromosi. Sekarang ikhtiar dan tawakal. hehe. Serius pulak bunyinya.Mohon lepas habis ni, sebarang umpat keji kata makian boleh dibuat direct ke dalam msg. Teguran membina aku etrima, teguran celaka aku ketawa. semua ang orang lontarkan, aku ambil.Inshaalla :)

 Twitter Umalaya Radio :
https://twitter.com/UMalayaRadio


Mereka kata, bawa sahaja mana mana pelajar yang lain dari yang lain ada bakat.
Sudahnya, ahad nanti kita berjumpa di ruang udara tanpa perlu bertentang mata.
Cukup sekadar mendengar, aku hargai dan dari suara jatuh ke hati.
Pasti :)





Save the date 16 SEPT 2013
on SUNDAY 4PM UNTIL 6PM.

Assalamualaikum.

No comments: