Jiran Tetangga

Tuesday, July 2, 2013

Kembali ke tebiat asal.


Assalamualaikum dan salam satu Malaysia!
Malaysia Boleh... bla bla bla.Teringat nada suara lemau makhluk PLKN masa sebut benda alah ni.
Eh! Baru mukadimah dah berdesup rakus sebut pasal PLKN.Rindu ke kak?Rindu eh?Alololo.Rindu letteww,
Mengada sangat dah 8 hari dekat rumah baru terbit rasa rindu
Tapi tu lah,haruslah ego kan.Tak kan nak menaip dekat status sepanjang masa tentang PLKN.Meluahkan rasa rindu dan emosi yang tidak tenang macam adik adik dekat news feeds tu.
hahaha.Annoying sangat.Bila dekat kem kau menyumpah seranah.Masuk kelas jahanam mulut maki hamun.Dah sampai rumah tergedik pulak nak rindu.Pijak perut laju laju nak?
Okay stop it.


Jangan nak marah membuak buak sangat.Sebab entry kali ni pun aku menyelit nyelit jugak tentang PLKN.
Jujurnya, program ni menarik dan sangat menghairahkan.Bila dah sampai sana baru tahu mcm mana rupa bentuk aktiviti yang sebenar.Malu lah jugak, macam dah ludah jilat balik.Masa surat sampai satu dunia aku canang tak nak pergi siap mensialkan lagi PLKN.wuwuwuwu.Sangat keji.Tapi bila dah masuk kem, dah lalui aktiviti dah kenal kawan dan dah dapat biasakan diri, tak segan dah nak tangkap gambar dengan baju celoreng muka hitam legam melekit lekit upload dekat FB sambil letak caption kitew buwdark PLKN. *angkat kening sikit kak? haha

















Orang kata, tak kenal maka tak cinta.Orang kata barang yang lepas usah dikenang :)
Tapi, betul semua tu dah jadi satu sejarah.Satu kenangan yang aku tak dapat lupakan.Mungkin, ada hikmah kenapa kerajhaan beria ria nak aku masuk PLKN siap panggil dua kali surat sampai dekat rumah.isk
Rupa rupanya, banyak yang aku dapat dan aku belajar.Semua tu mematangkan aku.Tergolong dalam kumpulan yang tua bangka, aku belajar dan cari nilai keibuaan sikit.Bila kau kena jadi ketua kepada budak budak bawah kau yang pangkat adik adik.
Masa tu lah, aku cuba pesongkan sikit kebiasaan aku yang sebelum ni memang pentingkan diri sendiri dan tak suka dengan budak yang bawah umur daripada aku.Tapi dekat sana, dipanggil sebagai kak yong,kak ngah dan ahhkaak buat aku fikir, boleh tahan jugak aku ni jadi kakak.Macam dihormati dan disayangi, Haha.Ni kalau mak tahu, mesti dimaki sebab sungguh licik aku bersembunyi di sebalik topeng kelembutan.Padahal, aku lah paling zalim ekcellyyy :p

Satu penganugerahan yang aku sendiri tak jangkakan.WIRAWATI TERBAIK :)




Baik sangat ke kau ni mira?Sampai dinobatkan bagai.haha.Entah.Satu persoalan yang aku tak dapat cari jawapan, mcm mana ketua jurulatih boleh cadangkan nama aku secara tunggal.Mungkin ada aspek lain yang dinilai yang aku rasa cara aku selesaikan tugasan kumpulan atau cara aku bercakap bila di depan orang.
Ya, memang dekat mana mana pun aku nak jadi ketua aku nak kan perhatian.Dan aku suka bila aku bercakap orang mendengar :) Dan perkara tu aku dapat masa di kem.Dan alhamdulillah.Anugerah ni buat aku kenali potensi aku.Cari ubah dan baiki lebih baik untuk masa akan datang .

Tak banyak yang aku ikhlas nak imbas balik.Sebab jujur aku cakap,persahabatan dan hubungan aku masa dekat kem aku rasa habis dekat situ je.
Aku tak ada nafsu nak terus berhubung dekat luar dan letak satu medium komunikasi dengan mereka sebabnya dari mula aku masuk, datang aku sekadar nak menimba ilmu dan habiskan hutang dengan kerajaan.
Aku datang, bukan untuk buat kawan. Done.
Kenapa ayat kau mengundang sangat ni Mira? haha.








And here we go.Yang katanya dikagumi sangat. aku dah berjaya turun 5kilogram.
Tapi masih tak boleh nak bangga sebab BMI aku masih di tahap obesiti.haha.Kejinyewwww
Balik rumah dengan bangun tengah hari.Orang bangun masa azan subuh,aku bangun masa azan zuhur.Makan tak henti henti sebab penangan air tangan mak, Sumpah! Jahanam gua punya berat badan ideal.JAHANAM.









Dengan berbekalkan elaun RM150 ,aku menghabiskan sisa kehidupan yang santai dengan berpeleseran sakan bersama teman seangkatan.Sakan kau mira bawa avanza berdating, macam dah anak enam bak hang.
Lagi seminggu sebelum dapat aku tahu mana hala tuju aku.Keputusan UPU memang mendebarkan urat kentut,Dan kalau rezeki itu ada,impian boleh digarap dan masih boleh diteruskan aku ada dua bulan lagi untuk menggemukkan badan.
yeay!
bye.


No comments: