Sunday, March 17, 2013

Kenyataan itu Mendebarkan


Aku menunggu detik 12 tengah hari tanggal 18 march 2013,
yang bakal menunjukkan segala hasil yang sudah aku usaha selama 2 tahun
aku telah menjadi calon pelajar SIJIL TINGGI PELAJARAN MALAYSIA.

Semoga semuanya berjalan lancar,
dan andai kata esok hari dua mata ini akan menanagis,
aku harap ia bukanlah tangisan meratap hiba.
apa yang aku tunggu adalah sehelai kertas putih
yang bakal aku tatap dengan air mata kegembiraan.

Sungguh,
aku takut dan berdebar debar
aku tidak tahu apa bakal nasib aku pada esok siang
sama ada,
aku masih mampu tersenyum dan mengatur langkah kaki
untuk terus berjalan megah menuju ke menara gading
atau,
aku menjadi seorang yang kelu terduduk terdiam sungul.

Hati,
semoga dikau tenang dan tabah dengan semua keputusan itu.
apa yang bakal engkau dapat adalah rezekimu

dan sesungguhnya redha itu ikhlas.


No comments: