Jiran Tetangga

Thursday, January 17, 2013

Apa benda semua ni?


Laaa ni tak tau pasai pa ghasa buang tebiat sungguh ai.
Semalam dok dua hari tak bangun keluar ghumah nak jemuq kain, laaa pagi ni dia dok semangat bangun awai pagi pukui 6.30 pagi dah bangun nak pi sidai kain depan ghumah.
Pas tu bangga dok jeling kiri kanan, tengok nun jiran tetanggan tak dak sapa lagi dok bangun jemuq kain.Aku ghasa hebattt sungguh aih dok lagu ni jadi jiran tetangga pertama yang pi jemuq kain untuk hari ini.Kihkihkih

Laaaa ni pasai paa tebiat lagu ni dok habaq mai tulis dalam loghat Kedah? haha.
Kemudian, tragedi bidaah ini berterusan bila pagi pagi lagi dah dengar bunyi dentuman guruh di langit.
Kilat yang perkasa dan bersinar mula memancor mancor di dada langit yang kehitaman manis terbentang sasa
Aku cuma mendengar dari dalam rumah, dengan harapan 'janganlah hujan..janganlah hujan..'
sebab?
malas nak buat kerja ulang ulang.
Dah sidai kain lepas tu tak sampai 10 minit kena keluar angkat semula kain.
Memang rasa naise kan bila begitu?

Sejujurnya, aku rasa aku kalah dengan kitaran semulajadi khatulistiwa.
Hujan mula turun dengan renyai dan lama kelaman hujan yang lebat dan amukan percikan hujan bakal mengamuk kain aku
kain yang kering kian ternoda kebasahan
ouhhhhh! :(

Hari ini hari Jumaat, dan pagi pagi sudah mendung berangin dan mula hujan.
Itu satu rahmat yang ALLAH berikan.
Terima kasih Allah kerana aku masih bernafas atas muka bumi ini dan masih dapat menanti kepulangan ommak tersayang pada malam nanti
ALAHAMDULILLAH :)




BYE BYE.