Jiran Tetangga

Thursday, November 8, 2012

Masa yang TERbasah


Masa terhenti.
Berhenti dan mati
Tidak bergerak
Jarum jam tiada kudrat
dan aku melihat dengan penuh rasa tersayat
nyiahahaa

Jam yang si dia belikan rosak
sebab termasuk dalam mesin basuh
berputar sakan dengan baju sekolah,sabun sehingga ke peringkat 'spin'

Sejujurnya, aku rasa bersalah
teeheeeee -_-
Angka jam mati tepat pada pukul 7.15 pm
Tak sempat nak bawa masuk dewan peperiksaan dan berfeeling yang si dia menemani gua
haha.
Kesedaran penghargaan dan menilai barangan pemberian orang masih kurang
kerana itu lah tanpa rasa manusiawi terus sahaja membaling jam itu kedalam mesin basuh
barulah betul, masa berputar.
haaa kau! berputar sakan tak hengat .

habis lah, lepas ni mesti perasaan si dia dekat aku berputar songsang
habislahh habis lahh humaira

'Awak,saya termasuk jam dalam mesin.habis rosak.tak sengaja.sumpah :( '

'Lahhhhh, habis macam mana ni?macam mana boleh masuk? '

'Saya letak jam dalam poket,tak pakai.lepas tu terbaling terus dalam mesin.. isk '

'kenapa awak tak pakai jam tu??its okayy lah.esok tukar bateri.dia basah sekejap tu.its okaaaaayyyyyy'

'saya minta maaf,sangat'

' its okay lah :) '

Terus menelan air liur dan halkom deras turun naik , sebab terperasan yang dia punya 'okay' tu harkat tak normal dan menjadi 'okayyyyyyyyyyy' dan siap ada senyum lagi.
Mungkin senyum menyembunyikan rasa amarah,sebak,sedih terkilan atau sakit hati.Amboi kau terus berprasangka yang tragis dan sadis kan Umai kan?
adui!

cepat je berdoa supaya nyawa jam tu liat dan akan hidup bila diberi nyawa baru
harap harap sitem imunisasi jam tersebut tak gila macam tuan dia ni
jam pakai dekat tangan tapi pergi memandi wajibkan jam tu dalam mesin basuh
lebih ghairah lagi bile jam itu turut dilumur softlan perisa lavender yeay!
Isk
Aku harap jam ni sekadar berniat nak bergurau dan pengsan buat sementara waktu sahaja.
fuhhh fuhhh
Bangun lah jam.Bangunlah . Tak rasa nak ketawa pula bila bergurau kasar macam ni.
Tak sempat nak bawa masuk dewan periksa, dah mati
Tak kuat semangat betul lah jam ni
Nervous letewww untuk STPM.
tu yang buat buat pengsan lemah semangat tu kan?
eleh eleh jam ku sayanggggggg :D


*menyesal tahap maksima
sedih ....






R.I.P jamku' sayang'
bye.

4 comments:

Francesca Romana Capizzi said...

l post and I love that watch!
Come to visit my blog and, if you want, let's follow each other on GFC, Bloglovin and Facebook!
Don't Call Me Fashion Blogger
Facebook
Bloglovin'

Francesca Romana Capizzi said...

I am following back!

XxxLoveIsBeautyxxX said...

lovely! would you like to follow each other? let me know!

Kinga Ovari said...

wonderful watch! and I like your blog, it's so pretty :)
what do you think of following each other? :)
http://coldinvitation.blogspot.com