Jiran Tetangga

Friday, June 8, 2012

kenapa engkau pemalas?

 
 Lihat,budak bedak tak rata di muka sengaja buat muka pelik bila diajukan pertanyaan 'KENAPA ENGKAU PEMALAS?' cehhhh!sangat propaa tawwww.

Pemalas adalah satu simptom yang keji dan tidak dapat dimaafkan.
Kenapa engkau pemalas?okay.soalan ini lebih tertumpu kepada diri sendiri
Cepat!tanya diri sendiri,tengok muka dekat cermin dan tundukkan muka dengan ekspresi yang mengeluh
konon-konon 'ah!aku tidak minta mood pemalas meguasai diri' bukan salah saya kottt -_-

Ye!sejak kebelakangan ini tabiat pemalas kian menjadi jadi
Bila ommak tiada di rumah, kemalasan diri bermaharajalela tanpa dapat dikawal.
Mcm mana nak buat ni?Buntu dan tiada jalan penyelesaian.
"Kelas tusyen hari ni tak ada, Kasturi bagi cuti' sedaya upaya cuba meyakinkan ayah supaya kegiatan memonteng tidak terbongkar. *Berdosa.

Pemalas sungguh kecuali bila bab yang tertumpu kepada pemakanan.Ouh itu sanagt rajin sekali bila tiba segmen memanjai perut berlipat.Huewhuewhuewww~~

Pemalas dari segi apa?macam macam.Tapi yang paling terserlah pada diri sendiri ialah pemalas nak pergi tusyen di Pasar Seni :(
Lokasi menuntut ilmu ialah di PUSAT TUSYEN KASTURI PASAR SENI.
Sama ada tiada mood ataupun menyalahkan faktor geografi 'kenapa pusat tusyen kasturi terletak di pasar seni?'
ouh deyumm!penat nya nak pergi kelas.Oleh itu,saya nekad mengambil keputusan ponteng ponteng dan ponteng lagi.yeayyyyy!tak payah pergi tusyen.yeaayyy!duit oppak membayar yuran beratus ratus terbuang begitu sahaja. *serba salah :(

Untuk kesekian kalinya dalam lingkungan 3 minggu saya dah ponteng kelas.Bintang terbanyak bagi subjek pengajian perniagaan.Sila berikan tepukan gemuruh!haisshhh!Bila dah ponteng mcm ini,bagaimana bisness mahu maju?Usahawan pun boleh mati kekeringan.Kamu tidak berdisiplin,Humaira!
Atau lebih tepat pemalas dan tidak mementingkan masa hadapan. hoi!itu sudah melampau
stpm nanti saya insaflah.Lepas ommak balik dari makkah,mesti saya kembali rajin.Bercakap dalam dengan hati sendiri.Aumm!
Ye lepas ommak pulang dari menunaikan umrah,saya akan kembali rajin kerana doa ommak. ;')

Malas nak pergi tusyen sebab satu alasan yang besar iaitu tak mahu bergerak sendiri,menapak jalan kaki nak pergi ke stesyen lrt taman melati.MALAS! Atau boleh juga disimpulkan sebagai manjanyaaaa.haha.Geli.
Bila jalan dalam 15 minit,ketiak menjadi basah dan harum serta rambut menjadi penyek akibat terendam dalam kebasahan peluh.okay,kerana itu saya mengalah!
Jadi,terus muncul kata kata hasutan dalam diri 'tak payah ah pergi kelas.Nanti ganti nanti ganti.ala tak apa punggggg..'

STPM GANDAKAN USAHA SAYA!yuhhuhhhh.

Keriangan tak dapat dibendung walaupun telah menipu diri sendiri.

bye bye.

1 comment:

Anonymous said...

haha.pemalas?nasib baik comel.haha