Jiran Tetangga

Friday, October 1, 2010

perlu celik lebih daripada pejam

semoga sejahtera ke atas kamu.




sedar tak sedar kiraan calendar yang tergantung dalam bilik aku ni menunujukkan lagi lima puluh dua hari untuk aku mentelaah buku dan mengabdikan diri kepada buku seterusnya kepada sijil pelajaran malaysia.satu fantarmogana kehidupan pelajar yang berangkai dan saling berhubung kait dengan cabaran dan dugaan.wah!melebih lebih pulokkkkkkkk.



kira kiraan hari demi hari.menghitung hari detik demi detik..
aku dengan yakin adil dan konfident nya catat lagi 52 hari untuk spm.tak tau lah sama ada hari aku ni tercepat atau terlambat kiraanya.ye lah.saya kan hebat dalam bab kira kira ni.haha.tapi betul lah.sekarang dah bulan sepuluh.bulan sebelas saya spm.yeay!sup sup sayoo! ;)


berdebar weyhh..tapi apade halnya aku masih lagi bergiat aktif syok sendiri dalam duniawi berblogging sakan ni.sedar tak sedar.pejam celik pejam celik terus x celik celik.
aku dah melangkau lagi satu bulan sebelum menuju ke jalan yang benar.huiissssssssshhhhhh!

dulu masa tingkatan satu masa zaman jahiliah bukan main lagi semangat jihad nak habis sekolah.bila bergussip dan buat kumpulan belajar suam suam kuku mesti ada soalan yang diutarak.soalan famous lagi hottttt.
kau excited tak nak habis sekolah?lambat lagi ouh kita nak habis sekolah.sekolah bosan,asek exam je.
*eh eh macam bosan je topik perbualan aku masa dahulu kala.tengok lah jenis soalan yang diutarakan tu pun bunyi naif dan tak mcm brader2.haha
alah......budak budak hingusan.biasa lah tu. (^_^)

nahhh!amekk kau!sekarang masa dah berlalu dan memecut laju aku dah hampir ke penguhujung pembelajaran sebagai pelajar sekolah.hujung bukan sebarang hujung.sebab hujung ni nanti aku kena bertempur hebakkk!bagi berdarah darah sadis dan kasi nampak mcm pejuang sikit,
semoga darah itu bukan air mata darah,eh apa cita pasal darah ni.bahaya. ;D


minggu ini awal bulan sepuluh sekarang ini tengah menduduki peperiksaan COBAAN spm 2010.peperiksaan yang tak kurang pentingnya.tak kurang penting diri soalan nya.persoalan membunuh!

alhamdulillah.untuk subjek2 teras,aku dapat menjalani dan menjawabnya dengan penuh tenang khusyuk dan fokus.tidak ada seminit pun aku menewaskan diri dengan godaan syaitoon yang direjam dan bait bait lagu faizal tahir (tidurlah.tidurlah..)memang aku nyahkan awal2 dari otak dan telinga.bagi campak jauh jauh.aku menjawab dan membaca soalan dengan posisi badan yang tegak mcm kena sawan.haha.setaillo kan?
*kegeniusan*



tetapi.....untuk addmaths.erkk.x payah cakap lah.buat malu je.haha
otak ini masih tak dapat nak memecut seragam dengan calculator casio tuh.butang calculator tekan lain,jawapan kira kira dapat lain,formula lain dan aku terus jadi lain.berbakul bakul perkataan babi disebut.malahan disumpah seranah kertas addmaths!
bahbi kaww ye nokkkkkkk (-_-)


*nampak mcm pelajar berkaliber kan?tu ..tu..tengok tu barang2 study dia.fuyohhhh!

minggu seterusnya akan menyusul dan soalan elektif mengambil tempat.
berusahalah wahai mira,usaha tangga kejayaan.x lawa lah kan kalau teras je cun tapi subjek aliran mcm hampeh kelabu tahik je.tak muleh tak muleh.kena seragam kan.
muka dah lawa dah.ewahhhhhhhh.cak pong cakpong.haha

secara nyatanya,ini adalah peperiksaan terakhir dan kertas soalan terakhir yang aku akan jawab sebelum menduduki peperiksaan sebenar.keputusan yang ini mestilah kena bagus.pukul habis barulah nak apply matrixs permohonan tak kena dipukul balik.;D

sesi peperiksaan terakhir yang tinggal beberapa hari.
terus mengira detik demi detik.kurangkan tidur.lebihkan belajar dan lebihkan makan.barulah oksigen sampai ke kepala hotak.
semakin banyak oksigen disumbat ke otak.semakin laju otak meresap ilmu yang baik baik.


doakan saya. :)
semoga DIA akan selalu membantu aku.semoga keadaan dan nasib yang baik menyebelahi aku.semoga usaha dan kerajinan itu milik aku.

assalamualaikum.






13 comments:

humaira balkiss said...

sup sup sayoo! ;D

0sh!Nz d' sen0r!ta said...

gud luck sis. hope nanti dapat result yang best okeh?!

dobot said...

good luck baby :)

Un Phat Lee said...

gudluck2. XD

Amir Ariff said...

spm je kot (",)

Fitrihadi.com said...

wah calon spm rupanya.. study elok2 k.. just relax je.. cool baru senang belajar dan jawab exam hehe gudluck!

dansa said...

gud luck 4 ur spm. =)

haidi takeAfoto said...

gud luc..study ek..keep it up gurl..sure boleh la..sy pn tolong doakan ek..jgn belog2 sgt ek..tinggal jap xpe...pas abis exam nk tdo smbil belog2 pn xpe...kay...

syafiqxsaifullah said...

selamat berjaya cik humaira!

aleen adela akoo ^_* said...

best of luck ye spm nnt.huhuh

humaira balkiss said...

thanks guyss,
mood-terharu..
dan pasti sy akan berjuang bermati matian untuk spm nanti
bye bye :)

mazhad said...

gud luck for u'r spm budak...

einaz shah rizal thomas said...

pin,pin.pon, poon..!.
jalan-jalan jumpa belog ni.
hai! owner belog.

love einaz!