Jiran Tetangga

Friday, December 31, 2010

kerana ini adalah tahun DUA KOSONG KOSONG SEBELAS


hye.assalamualaikum.pohon sejahtera dan rahmat untuk tahun baru ini.
haaah!intro pun dah macam cover2 line kentut tak lepas.mengapakah humaira?
eh mestilah mulakan blog pertama pada tahun 2011 ini dengan ucapan yang baik baik.ucapan salam yang enak untuk ditatapi oleh mata.
tak ke haru buang tebiat kalau2 aku masuk post terus mencarut tak tentu arah.eh tak mo tak mo.nanti seweyyy sepanjang tahun. ;D

okau hye.selamat tahun baru you alls.pembaca alam maya di bloggers dan rakan rakan yang masih belum dikenali luar dan dalamnya.haha.
ye.aku bagi uacapan selamat tahun baru kepada semua tanpa mengira latar belakang,status mahupun rupa dan kekayaan.
salam mesra salam tahun baru.

okay.ucapan yang sama je yauw (^_^)
kalau dipandang secara rambang,bila orang ucapkan selamat tahun baru.selamat tahun baru.selamat tahun baru.
apa yang terlintas kat kepala otak.kalau aku lah yang tak berapa hebat nak berimaginasi bagi aku uacapan hanyalah sekadar ucapan.melainkan kalau orang tu ada selitkan wasiat yang blink blink.
okay apa apa je lah.yang pasti aku nak ucapkan selamat tahun baru.
AHHhhA!
dan seperti kebiasaan dan kelazimannya.bila masuk tahun baru mestilah ada azam kan.kau tau apa itu azam?
kalau tak tau pergi search kat fesbuk jejaka jejaka yang bernama azam.add mereka lalu kau pun adalah azam.haha.okay tak lawak lah,gemook.pffttttttttttt.

impian sesuci kain putih aku ditahun yang baru ini.
azam,angan2 yang ingin aku gapai,mimpi yang akan terus aku sulam untuk menjadikan langkah aku terus bersemangat.sememangnya ada banyak.banyak sangat bagi seorang remaja berusia lapan belas tahun secara tak rasminya.

azam humaira balkiss.banyak weh.tapi yang logik2 lah.tak kan aku nak cakap bila dah 2011 ni aku nak kahwin.memang gatal lah aku ni kan.heeeeh.tak.ini andaian je.
okay.lagi satu.kalau aku terus cakap yang azam aku nak kurus.nak berjaya dalam hidup.nak ada life yang lagi better dari tahun lepas rasa bosan pulak.rasa nak ketip muka dekat batu lesung pun ada jugak.tak habis habis nak kurus,aku tak kurus2 jugak.itu bukan azam tahun baru.itu azam setiap hari.azam tanpa uasaha maka tak berhasilah azam itu.mungkin azam itu merajuk.eh azamm!oh azamm!meh mai sini meh ;D

nak jadikan lebih menarik dan aku bole terus berdaya saing menggagahkan diri dalam halusinasi ni,aku rasa aku nak jadi sedikit hebakk dan berfikiran ala2 isac newtaon.aku nak bahagikan azam aku dalam setiap kategori menggunakan kaedah imbas muka dan imbas kembali.ahhaha.memang menggelabah. ;D

list dan carta ayam2 humaira balkiss untuk tahun 2011 ini.
jeng jeng jeng....



sebagai seorang hamba-NYA.

okay.ini sedih banyak.tak boleh main2.kalau nak diikutkan dan diperhatikan,aku ni macam dah teruk sedikit.penghujng tahun 2010,aku lalai alpa dan leka sampai kadang2 tak ada masa untuk 'berkomunikasi' dengan DIA YANG SATU.ye.memang aku culas sedikit dalam perkara tu.culas yang bukan membawa maksud perut memulas menahan sembelit.
jahatnya aku.sebab dah takbur dan bongkak sampai lupakan DIA YANG SATU;(
Maafkan hambamu ini,semoga aku terus tidak dihukum mcm ni.bila nak buat ibadat je,mesti ada halangan.syataii jahat!dan aku tewas apa yang mampu hanya terus berniat dan terus berdosa. ;(
untuk tahun baru ini.aku nak perbaiki diri.muhasabah diri,semoga aku terus tidak lalai dan hanyut dalam kealpaan dunia yang aku ciptakan.bantu aku YA ALLAH.





sebagai seorang anak.

sepanjang tahun 201o.ehem2 aku tak banyak gaduh dengan parents.haha.
*tak banyak,tapi ada jugak kan mira?berdosa jgak kan mira?erkk
okay,tapi apa yang pasti sepanjang usia aku meningkat dewasa ni.aku dapat rasa yang hubungan aku dengan keluarga dan mak dan ayah aku bertambah rapat mesra dan manja2.masing2 ada masa untuk berkongsi cerita dan bertukar2 pendapat,
seronok.yup.memang seronok.mak dan ayah saya sangat sporting.tap dlm sporting2 tu aku msh x ada kesempatan nak buat perkara2 durjana menconteng arang.memang tak akan! ;)
untuk tahun ini harapnya hubungan aku tersu rapat.dan yenceahh.aku kan dah bekerjaya sekarang.jadi aku ada niat nak menghadiahkan mereka sesuatu.
oppak dan ommak.mira sayang kamu.muahhh!
haha.





sebagai seorang kawan.

untuk makluman yang tak perlu dimaklumkan lagi,aku memang seorang kawan yang disayangi oleh kawannya.haha
sama ada aku perasan atau memang aku ni spesies syok sendiri tak tahulah.
tapi apa yang pasti sepnjang berkawan.dikala kecil dan besar.di kala sekolah rendah dan menengah.aku memang tak ada masalah dalam berkawan.tak ada permainan musuh dalam selimut dan tikam dari belakang.cuma cakap2 belakang tu adalah.tu kan hobi saya.nyiahaha.
;D
kalau nk bagi kredit.aku layak mendapat kredit penuh.silalah kreditkan saya untuk selama 7 tahun.haha
dalam berkawan,aku memang hendak menjadi kawan yang baik,disukai dan diperlukan.
berjaya!yup.mungkin bukan seratus peratus tapi apa yang pasti aku akan terus menjadi pendengar yang baik kepada kawan aku.pendengar dan kadang2 ala2 ibu2 yang memberi nasihat kepada anaknya.wahh!
dan aku akan terus menambahkan kawan kerana luas perkawanan maka luaslah kawanan.;D
saya sayang kawan saya. ;)



sebagai seorang orang yang baru dikenali dan belum dikenali sepenuhnya.

wahh!pakah ini?mcm ada nawaitu nak jadi terkenal je.haha
angan2 mat jenin tu perlu ada wehh.dan
kepada strangers!hye!nama aku humaira balkiss.
panggil aku mira.selamat berkenalan okay?
ouh tak lupa jugak.inilah aku.inilah gambar aku.eh kalau awak ada rasa2 nak jatuh cinta dengan saya lepas tengok gambar2 saya,.tolonglah halang nafsu awak tu.tolonglah.kalau tak,kelak awak akan berduka.sebab ini hanyalah gambar.kalau depan2 saya ni gemuk lah strangers!gemuk.percayalah.
jadi kalau nak berkawan rapat dengan saya,ayuhlah!kita berjuma depan2 pada bila2 masa di tahun 2011.haha.cambodhhooo ;D
okay.aku senang untuk berkawan senang disapa sebab aku peramah dan mungkin gedik.sebab tu tanpa segan silu beramah mesra dengn orang.so,hye dan salam mesra dari humaira balkiss.
shake hands genggam kuat2 tau dan tenung mata lama2.auuuww!sukenyeewww.




sebagai nurul amirah bt mohd azizul ;)

terlalu banyak kalau nak diceritakan. ;)
tapi apa yang pasti aku dalam proses tanpa henti mengenali diri aku sendiri.kenal potensi,kemampuan,keinginan,kelemahan dalam diri aku sendiri secara indivudualiti.
dan apa yang pasti aku memang menyimpan aims untuk menyusutkan tubuh badan membuang lemak dan menjadi cantik.haha.gurau tak berapa nak tipu nie. ;D
seterusnya berjaya dalam hidup sebab tahun 2011 inilah keputusan spm aku akan keluar dan dari detik 2011 ini lah aku akn terus mengorak langkah mengikut tahap kemampuan aku.yang wajibnya memang aku hendak berjaya dalam hidup.melepasi setiap sesuatu satu persatu.tak mahu gagal dalam hidup.dan tak mahu cepat tewas.
sebab kekalahn tu kadang2 suka juga bermesra dengan aku,dan i dont like it ;D
menjadi seorang yang tenang dan berfikiran rasional.mungkin seronok jugak kalau dipuji begini dan begitu.
eh.awak ni berfikiran matang lah mira.muka je comel2.hahaha ;)
okay.im done.yang lain biar aku simpang untuk humaira balkiss seorang sahaja. ;)
terus berjuang mira!jangan letakkan diri anda dalam koleksi wanita2 gemuk di malaysia.tak mahu tak mahu.




bye bye.selamat tinggal 2010. ;)
hye hye.selamat datang 2011 ;)



Thursday, December 23, 2010

rutin baru si pecinta DUIT ialah mencari DUIT


fulus fulus fulus fulus ;D

*wahhh!tamaknya muka! (^_^)




nyiahaha.sekarang ni kak mira dah x sekolah dah.jadi untuk meneruskan hidup sepanjang menunggu keputusan spm ni kak mira kena lah mencari fulus.walaupun kak mira ni seorang pecinta fulus tapi kak mira tau,fulus tu x kan nak bercinta dengan kak mira selagi kak mira x mencari itu fulus.



nyiahaha.ber 'KAK KAK' bagai yauww.konon2 dah hbs sekolah dah besar lah ni bole pakai title kakak bila bercakap dgn orng.bukan tua okayh.aku belum lapan belas lagi.belum lps lagi nk buat jenayah.so mira dah lah kan.



humaira balkiss belum mahu manjadi penanam anggur dan tak berminat untuk kerja kebun semai benih anggur.anda faham ayat kemetaforaan ini?haha






*maaf,saya bukan penganggur ;)walaupun anggur ni gemuk2.tapi bukan sy yg tanam sbb saya bukan penganggur.haha.sy ialah PENTERNAK lemak


okay.cerita terbaru cerita syok sendiri untuk tatapan diri sendiri ialah sekarang ni aku adalah seorang wanita bekerjaya di bandar metropolitan ini.





intro ayat memang x nak kalah.bekerjaya sangat lah kan sampai kerja pun tanpa kelulusan spm. ;D


adat pepatih dan adat temenggung memang membuktikan yang lepas dah hbs sekolah mestilah ada bnyk masa terluang.jadi,bagi mengelakkan dicemuh masyarakat aku bergerak mencari pekerjaan yang halal dan setimpal dengan kudrat aku.tak kan aku nak kerja main tarik kereta kan.dan x der lah nama baik aku diburukkan yang bahawasanya mira ni pemalas.duduk rumah makan je kerja.badan dah mcm belon.uishhh.x boleh x boleh. ;D

yeahhhaaa.dan kini rutin terbaru aku adalah keluar rumah pergi kerja balik rumah tepat pada masanya.tak nak lah nanti mak ayh ckp lps dah kerja jadi liar pulak.asek merayap je.so?kau dapat imagine kan?betapa aku ni gadis sunti yang baik,haha



selama usia aku tujuh belas tahun ni.aku belum pernah ada pengalaman bekerja dan mempunyai majikan.kiranya aku belum pernah rasa susah payahnya dan jerit perihnya carik duit dengan kudrat sendiri.sbb tu biasnay dulu2 aku selalu je membazir buang duit sbb aku tahu tu bukan duit aku.asal nak je dapat dan mintak.tapi sekarang kan dah besar dah matang.mana boleh mcm itu lagi.haha.sekarang seperti yang selalu aku banggakan dalam diri aku..kini aku melangkah ke frasa yang baru.kerja sementara waktu.




sekarang tamat sekolah.tunggu keputusan spm dan perlu buat sesuatu yang berfaedah.bekerja untuk dapatkan pengalaman dapatkan kepuasan diri dengan adanya duit sendiri.puas sbb dgng duit tu nanti aku bole beli apa je yang aku nak.tak payah penapisan drpd mak ayah.haha





TGI FRIDAYS WANGSA WALK




di wangsa maju.itulah tepat kerja saya.nak jumpa tak?meh lah datang.tapi jgn kau terkejut pulak tngok aku mcm mak cik2 tanpa make up di muka.sbb aku berpegang pada mitos kecantikan semulajadi.ahhaha.merepek lagi



kerja aku x perlukan make up dan x perlu untuk melaram lebih2.sbb kalau pakai celak tebal2 mesti cair menitis dan kalau pakai powder n blusher tebal2 mesti aku berisiko mengalami penyakit kulit akibat tindak balas haba api dan bahan kimia dalam alatan make up.apakah?apakah?apakah kerja itu?







okay.tadddaaa!
here we go.dapat teka tak kerja apa?

;D







eh eh saya serius x main2,walaupun x der kelulusan dl kelasmasakan dan kulinary inilah kerja sementara saya.partime menjadi tukang masak di tgi fridays ;D

tak payah nk buat spekluasi bukan bukan.tak caya lah tu kan?apa susah kerja ni.buku kan ada.tengok buku dan buat menu.siap :)

jadi logiklah kan aku kerja mcm ni.haha



mak cik kantin versi moden?stop it.aku menyampah dengar ayt tu.



menghias makanan memotong bahan masakan membuat menu dan mengambil order adalah

rutin harian sy kini.msh baru lagi bekerja tapi apa yang pasti aku suka kan dengan kerja ni.pengalaman baru dan setiap hari belajar benda baru.alhamadullillah.laluan aku diluaskan walaupun x der pengalaman dan jarang masuk dapur.tup tup!aku kerja kat situ.finally!





lain dari yang lain.kwn2 seangkatan kebanyakannya jadi cashier jadi salesgirl tapi sy pulak chef mentah versi junior baru nak up.sup sup sayooooo!


mungkin rezeki aku.atau sindiran kepada aku sebab sebelum ni aku memang tak berpewatakan mcm bakal2 isteri yang bagus boleh jaga makan pakai suami.pemalas nk masak dan x tahu memasak.dan kini,aku belajar satu persatu.hari2 masak western biar laki aku makan sampai muntah. ;D



department back of house in tgi fridays.
kat situ hanya 2 orng perempuan sahaja yg juin masak2.iaitu aku dan eyra





seronok.seronok sbb bekerja dgn lelaki?dikelilingi lelaki?eh tak!kami x segatal itu.haha.walaupun pada hakikatnya kadang2 tanpa diduga hati aku sering memuji abang2 chef di situ.mereka nampak comel bila potong bawang.



*walaupun cuma 2 perempuan.we can do it eyra!nampak?nampak angkuh tak dengan lengan berbukit berotot.x lama lagi kami mcm tu lah.selamber lengan gagah perkasa sbb main angkat2 periuk.





dan bila diletakkan untuk bekerjasama dengan lelaki,yeap!satu pandangan baru tercipta dan direalitikan.aku mengaku yang lelaki tak kurang hebatnya bila di dapur.patutlah kebanyakan hotel dan restaurant lelaki yang masak dan jadi leader
apa yg pasti kerja dengan lelaki lbh mudah dri perempuan.x bnyk masalah dan mereka terima seadanya
tiada dengki mendengki dan kutuk mengutuk.belakang2 tu adalah sikit.ehhm!
;)

dan satu yang aku x boleh nk nafikan sebagai perempuan yg gedik gedik gatal,aku suka pulak lah tengok lelaki bila memasak.comel nya!nak nak nak nak!haha



*chef ni menangis sebab dapat pujian?ke dia nages sbb tak tahan haba panas api.bako yob bako!

ahha!lagi satu plus plus.jemput lah datang ke tgi fridays.makanan westren drpd banyak country.pasti puas hati dengan harga berpatutan dan tak lupa juga

ehm ehemmm....

kalau korang makan and ada rasa sedap sedap tu.yang tu,au lah yang masak.kalau tak sedap tu.tekak korang kot yang bermasalah.haha.x bole terima kenyataan ;D

okay.air tangan saya dalam proses pengujianan dan saya akan memberi khidmat yang terbaik :)

bye bye.

Monday, December 6, 2010

selamat datang ke fasa baru,humaira balkiss


assalamualaikum.


dengan iringan tiupan trompet..teng teng teng teng........maka dengan ini,dengan wajah penuh senyuman dan hati yang berbunga kembang setaman diumumkan bahawa humaira balkiss dengan rasminya telah melucutkan kain biru uniform sekolah,merabakkan baju sekolah dan membuka tudung sekolah.pehh pehh!bunyi trompet dah lain macam ayat pun dah lain macam.nyiahaha


maksudnya di sini humaira balkiss dengan rasmi dan tegarnya telah meletak jawatan sebagai pelajar sekolah.
pelajar sekolah smk wangsa melawati,kumpulan terakhir pada tahun 2010.





okay,sekarang kau boleh panggil aku CAPTAIN HUMAIRA!nyiahahaha
tak agak agak nak jadi kapten terus.nampak sangat dah lama berahi kan pangkat dan kekayaan.auuuww. ;D






okay,aku dengan muka x malu dan konfidentnya nak menaikkan taraf diri sendiri dan mengambil simbolik,kononya saya adalah kapten.kenapa kapten??apa?kau ingat aku x layak nak jadi kapten? ;p




sebab bukan lagi pelajar sekolah.selama 19 tahun bergelar pelajar sekolah,uwahhh,memang satu kerangka masa yang lama.dan sekarang tiba lah ke fasa baru iaitu masa untuk memacu kehidupan sendiri.yang orang cakap penuh ranjau masalah dugaan cabaran sentapan dan kelecehan



.kata abang2 dan kakak2 yang dah habis sekolah.sealu aku dengar ayat ni.
nanti dah lama habis sekolah,mesti kau rindu balik nak pergi sekolah
jangan buat lawak.sekarang ego masih tinggi dan biarlah saya berbahgia sebentar dengan nikmat x pergi sekolah ni.mungkin lepas spm menjadi lebih bahagia atau sebaliknya..ewahhhh!

haha







okay,tepat pukul 3.3o petang pada tarikh 6 december tamat sudah perjuangan saya dalam berkelahi dan bermusuhan dengan spm.cuma ada sesetengah hari tu,mungkin spm nak berbaik jadi soalan yang dikeluarkan cap cap ayam je.dan pertanyaan spm sesekali berbaur manja dan memberahikan.nyiahaa.ucaplah alhmadullillah.





tapi bila spm jahat,dia mengeluarkan soalan soalan yang membunuh maka ramailah pelajar di dalam kelas pada masa itu yang terbunuh.leher jadi pendek mata jadi stim otak jadi tepu tangan jadi jamm dan hati jadi marah.fuhhh.minggu pertama aku masih nampak berwawasan x meletakkan kepala kat meja.gam di meja x mampu menarik kepala untuk rebah dan tido.amin.




minggu kedua kewawasanan aku dah mula guyang.aku antar letak dengan tak.kepala aku tergantung di meja.haha.dan mcm agak tercabar bila pengawas pemeriksaan lalu dan mengejutkan supaya terus menulis.chaiit!nampak saya ni mcm budak bangang.kantoi sudah



minggu ketiga aku dilanda sawan.sumpah membunuh kimia tadi.
sememangnya aku x pernah ada chemistry dengan kimia.


sembilan subjek dah dihadapi dengan penuh usaha.yeah bebeh.im done my best,yang terbaik yang termampu dan berdoa tiap kali masuk dewan.time2 mcm ni baru nak ingat DIA.ehhhaaa,tipu je.tiap2 kali pun aku mengingati DIA. :)


thank you ALLAH.sebab dah membantu aku untuk terus berjuang ke akhir dengan sihat tenang dan tidak putus asa.



sekarang apa yang aku pegang ialah aku perlu tawakal dan berdoa.



usaha sudah dilakukan sekarang terpulang kepada nasib dan budi bicara pemeriksa untuk menanda kertas aku dengan penuh senyuman rasa kagum dan penuh cahaya kasih sayang.pehhh lagi!haha


eh eh tak.pesan kak noi kepada anaknya yang ini.jangan terlalu over konfident nanti membawa padah.


okay mira duduk diam2 dan teruskan hidup mencuba sesuatu yang baru.
mencuba sesuatu yang baru?auuwww!ni aku suka ni.walaupun dalam hati ada gentar tetapi sebagai bayi aku memang ada perasaan ingin tahu yang tinggi.nyiahaha,
bayi kepala hotak anda.


lepas ni boleh lah selalu aku bersyok sendiri dekat kanvas putih ni.macam orang gila bercakap sorang2 lepas tu kagum mampu taip laju panjang2 tanpa pengisian. ;D
blogger ku,aku akan selalu menemaniku.nak tambah kawan lah dekat sini.tambah kawan tambah perisa tambah cerita. :)



okay abang abang dan kakak kakak tua sekalian,kini saya x bersekolah dah.boleh kita jadi gang tak?haha


akhir sekali memang tarikh yang cantik.paper penutup sijil pelajaran malaysia dan hari ini jugak adalah penutup kepada amalan buku buku yang lama.salam maal hijrah semua.semoga pada kali ini,aku akan berhijrah menjadi seorang yang lebih baik lebih matang dan lebih berwawsan.nanti nak update cerita dengan gaya yang matang.serius muka tahan berak je ;D



terima kasih.lain kali jumpa lagi ya.




kapten nak pergi naik kapal ni.nak belayar ke antartika.nyiaaahhha.





Friday, October 1, 2010

perlu celik lebih daripada pejam

semoga sejahtera ke atas kamu.




sedar tak sedar kiraan calendar yang tergantung dalam bilik aku ni menunujukkan lagi lima puluh dua hari untuk aku mentelaah buku dan mengabdikan diri kepada buku seterusnya kepada sijil pelajaran malaysia.satu fantarmogana kehidupan pelajar yang berangkai dan saling berhubung kait dengan cabaran dan dugaan.wah!melebih lebih pulokkkkkkkk.



kira kiraan hari demi hari.menghitung hari detik demi detik..
aku dengan yakin adil dan konfident nya catat lagi 52 hari untuk spm.tak tau lah sama ada hari aku ni tercepat atau terlambat kiraanya.ye lah.saya kan hebat dalam bab kira kira ni.haha.tapi betul lah.sekarang dah bulan sepuluh.bulan sebelas saya spm.yeay!sup sup sayoo! ;)


berdebar weyhh..tapi apade halnya aku masih lagi bergiat aktif syok sendiri dalam duniawi berblogging sakan ni.sedar tak sedar.pejam celik pejam celik terus x celik celik.
aku dah melangkau lagi satu bulan sebelum menuju ke jalan yang benar.huiissssssssshhhhhh!

dulu masa tingkatan satu masa zaman jahiliah bukan main lagi semangat jihad nak habis sekolah.bila bergussip dan buat kumpulan belajar suam suam kuku mesti ada soalan yang diutarak.soalan famous lagi hottttt.
kau excited tak nak habis sekolah?lambat lagi ouh kita nak habis sekolah.sekolah bosan,asek exam je.
*eh eh macam bosan je topik perbualan aku masa dahulu kala.tengok lah jenis soalan yang diutarakan tu pun bunyi naif dan tak mcm brader2.haha
alah......budak budak hingusan.biasa lah tu. (^_^)

nahhh!amekk kau!sekarang masa dah berlalu dan memecut laju aku dah hampir ke penguhujung pembelajaran sebagai pelajar sekolah.hujung bukan sebarang hujung.sebab hujung ni nanti aku kena bertempur hebakkk!bagi berdarah darah sadis dan kasi nampak mcm pejuang sikit,
semoga darah itu bukan air mata darah,eh apa cita pasal darah ni.bahaya. ;D


minggu ini awal bulan sepuluh sekarang ini tengah menduduki peperiksaan COBAAN spm 2010.peperiksaan yang tak kurang pentingnya.tak kurang penting diri soalan nya.persoalan membunuh!

alhamdulillah.untuk subjek2 teras,aku dapat menjalani dan menjawabnya dengan penuh tenang khusyuk dan fokus.tidak ada seminit pun aku menewaskan diri dengan godaan syaitoon yang direjam dan bait bait lagu faizal tahir (tidurlah.tidurlah..)memang aku nyahkan awal2 dari otak dan telinga.bagi campak jauh jauh.aku menjawab dan membaca soalan dengan posisi badan yang tegak mcm kena sawan.haha.setaillo kan?
*kegeniusan*



tetapi.....untuk addmaths.erkk.x payah cakap lah.buat malu je.haha
otak ini masih tak dapat nak memecut seragam dengan calculator casio tuh.butang calculator tekan lain,jawapan kira kira dapat lain,formula lain dan aku terus jadi lain.berbakul bakul perkataan babi disebut.malahan disumpah seranah kertas addmaths!
bahbi kaww ye nokkkkkkk (-_-)


*nampak mcm pelajar berkaliber kan?tu ..tu..tengok tu barang2 study dia.fuyohhhh!

minggu seterusnya akan menyusul dan soalan elektif mengambil tempat.
berusahalah wahai mira,usaha tangga kejayaan.x lawa lah kan kalau teras je cun tapi subjek aliran mcm hampeh kelabu tahik je.tak muleh tak muleh.kena seragam kan.
muka dah lawa dah.ewahhhhhhhh.cak pong cakpong.haha

secara nyatanya,ini adalah peperiksaan terakhir dan kertas soalan terakhir yang aku akan jawab sebelum menduduki peperiksaan sebenar.keputusan yang ini mestilah kena bagus.pukul habis barulah nak apply matrixs permohonan tak kena dipukul balik.;D

sesi peperiksaan terakhir yang tinggal beberapa hari.
terus mengira detik demi detik.kurangkan tidur.lebihkan belajar dan lebihkan makan.barulah oksigen sampai ke kepala hotak.
semakin banyak oksigen disumbat ke otak.semakin laju otak meresap ilmu yang baik baik.


doakan saya. :)
semoga DIA akan selalu membantu aku.semoga keadaan dan nasib yang baik menyebelahi aku.semoga usaha dan kerajinan itu milik aku.

assalamualaikum.






Wednesday, September 15, 2010

RAYA TERANG TRANG TANG TANG!

*beri senyuman semanis gula.manis kan?haha

hye!selamat hari raya aidilfitri maaf zahir dan batin. :)
secara zahirnya melalui perlakuan,kata2 lisan,adegan2 yg x sepatutnya,tabiat2 yg kurang cerdik dan pelbagai lagi yg dapat dilihat oleh pancaindera.
secara batinya,mohon kemaafan melalui kerohanian jiwa,hati dan dalaman.yang tak nampak.umpat keji,kutukan,hinaan,pujian,kesentapan hati dan yg mana perilaku pengecut kutuk dalam hati bukan depan depan.
ampun maaf zahir batin yaaa kawan kawan.
terima?agree?accept?
okay!setle.senang kerja aku.haha
:)

masih dalam mood raya dan semangat raya dan masih gagah melantak kuih raya di setiap rumah.okay.aku beraya di kuala lumpur.tahun ni tak balik ke kampung pun.so lagu sudirman 'balik kampung'awal2 lagi aku nyah kan daripada menjadi halwa telinga.sebab bila dengar lagu tu pasti hati aku terguris syahdu ;D
pekebenda nya dasyat kemain layan lagu balik kampung,tapi jasad statik je kat bandar.uhhh!bosan gila.

tuntasnya!tidak kurang hebat jugak lah beraya tahun ni.walaupun tak pakai heels sebab x sempat shopping,alhamdulliah,aku kulit tebal je beraya pakai kasut buaya.krokk krook krook ;Dsetaillo lah mu!

*tatap lah kasut raya ku (^_^)

eh.macam tak kena je alasan ni.kalau soalan KBKK mesti aku x dpt markah full.haha
ingatkan raya kat bandar ni x best,rupa rupanya tak de lah teruk mana.
okay je.aku msh nampak je orang2 korparat memakai baju melayu bersamping,kanak2 riang berlari main ketuk2 pintu rumah,bunga api dan mercun saling bermusuhan berbalas bunyi dan cahaya,mat mat rempit yang kununya setailo konvoi ramai ramai bawak awek berjamban besar pusing keliling jalan.
tak de lah teruk mana.
ehm...sebenarnya kan,..........
aku tipu je.
sebenarnya kan,
memang tak best langsung.jauh lagi meriah suasana di kampung halaman. ;(


*satu jiwa satu kebahagian untuk satu keluarga yang bersatu

bagi aku,hari raya mesti diraikan dan dinantikan dengan penuh teruja.sebab masa ni lah kita akan berkumpul dengan family.yang dah lama tak jumpa,bila time raya je tiba2 tunjuk muka.dulu masa kahwin tak de anak,bila datang jumpa..hah!hamekkk kau beranak pinak.okay.kanak2 serabut.
ye.aku ibu tiri.dengan budak agak2 suam kuku je nak melayan.kadang2 je bole hipokrit muka manis manis suka budak main chak2 mungkin sebab ada jejaka tampan sedang perhatikan gaya
saya melayan kanak2.tak pun,abang budak yg aku main acah2 tu hensemmmmmmm
wahh.sungguh keibuan lah humaira balkiss ;D
cuti sekolah ni dua minggu.2 minggu sahaja.
mira dah study belum??kan lepas ni naik sekolah seminggu after tht akan trial spm.dah ulangkaji dah?
eh eh..tanya pulak...
mestilah b.e.l.u.m.
aku cadang,minggu pertama biar berfoya foya sakan.hadapi dengan tenang dan rancak bergaya.kan cuti,kan raya,kan buzy,kan ramai orang datang rumah,kan letih tolong mak,kan letih memasak,kan letih susun kuih..kan?kan?

*gembira je bila dapat berpoya poya.

dan sekarang,masuk minggu kedua.tak sampai 5 hari akan naik kembali ke sekolah.
cadangan asal yg tulus murni dan adil saksama,minggu kedua mcm biasa lah.kena belajar dan mula menyentuh buku.
sentuh...belek,baca,buat adalah berbeza ya tuan2?
saya hanya menyentuh sahaja.ahaha :)

sebenarnya kan,kalau ikut kan adat dan perpatihan mak mak cik kat kampung aku tu.
bila jumpa,diorang selalu buat statment makan dalam.
berkaitan dengan perubahan fizikal yang mendadak.makin cun kah?makin ayu kah?manis kah?jelita kah?dara sunti manis jelita kah?
kahkahkah,bukan tu ayat lazim yg selalu aku dengar bila pertemuan dengan makcik2 kat kg.
diaorang selalu buat muka terkejut,sambil salam sambil dahi berkerut dan dialog nya.aku tau,dorang nak gurau kasar je tuh..
'anak sapa ni?,bukan main lagi sekarang,dah besar yee.dulu makcik jumpa.kau ni ekcik halus je.sekarang bukan main besar tembam lagi.bila nak kahwin?'
-_- m.a.m.p.u.s
okay,jiran nenek tak urban!


*muka selebar acuan BISKUT MARIE

aku ingatkan tahun ni tak beraya kat kg,x der lah lagi aku jumpa dialog tu.rupa rupanya ada je.eh eh buat2 terkejut.haha
ada je.segerombolan mak mak cik yg selalu merewang dan berzanji dekat kawasan rumah aku ni bahaskan topik yg sama,iaitu kenapa aku sekarang dah besar?besar dalam erti kata gemuk? kenapa ekh?satu jawapan yang aku belum pasti wujud kesasihanya,mungkin hormon aku ni aktif.haha

gahhh!raya 2010.sebelum peperiksaan percubaan spm.sila senyum humaira.tak mo tak mo tak mo nampak gugup.babap nanti.chill lah ye. :)


*okay.ni dengan kakak.beza?mana adik mana kakak.selamber adiknya hebat dah pecut tumbesaran kakak nye.weeeeee

*En.Mohd Azizul.ayah saya!my dad is better than you dad.hehe
*Pn.Nor Aziyati.mak saya!belum pernah berjumpa dengan bakal menantu.sebab anak dye memang tiada calon. ;D



OKAY!ini lah anak dia yang masih belum ada calon tu.yang masih single TERANG TANG TANG!
haha,tiba tiba

okay,bye bye
:)

Thursday, September 9, 2010

selamat tinggal ramadhan,terima kasih :)

selamat tinggal ramadhan.terima kasih aku ucap kan kepada kamu,ramadhan sebab kamu masih ingin dan sempat meluangkan masa bersama aku :)dan hari ini kamu akan pergi.pergi jauh dan ini adalah hari terakhir kamu dan aku bersama.
jika ada kesempatan dan masa,hayat aku masih ada kita akan berjumpa lagi ramadhan.terus berjumpa bersama melayari hari2 siang dan malam mencipta satu nostalgia indah.

ehem.ehemm...ayat dah mendung2 dah ni.tunggu mahu hujan je.haha.ikhlas dari dalam hati.aku senang sekali dengan ramdhan kali ini.
senang sekali sampai ada hari aku ponteng puasa,hamekk kau!tu lah senang sangat kan.sampai nappsu serakah pung kau tak boleh nk lawan mira.ape de hal?ish ish ish.tak patut sungguh.dah besau besau pung masih tekak ular.

okay okay,ramadhan.aku silap aku salah.sebab melanggar syarat perjanjian kita.makan di siang hari dengan sengaja.
walaupun lps makan tu,kadang2 aku buat2 lupa yang aku makan.
tidak ku pinta sebegitu ouhhhhhh.

sehari sebelum lebaran.ehh tak tak.bukan sehari.tapi 4 jam sebelum lebaran 240 minit sebelum lebaran.dan ini adalah entry penutup aku dalam bulan ramadhan ni.:)main tutup bukak pulak.mcm lah aku ada buat kata kata aluan ramadhan masa awal2 bulan ni.haha.

lepas ramadhan pergi syawal pula tibaauuuwww!titew ghasew tangat cukeww ouh....haha.dah gedik2 gedik basah ni.suke kemain.


tapi tahun ni mungkin hambar suam2 kuku sebab aku beraya di kuala lumpur.
beraya di bandar raya kuala lumpur bandar metropolitan,ahhhh!tak mahu ah cenggini.dah lah aku budak bandar lagi mahu sambut yang tradisional dekat bandar.

tak best tak best tak best :((
aku masih gadis bandar yang rindukan ketenangan kampung.suasana menghijau yang penuh dengan lalang tak ditebas.rumpur malambai lambai memanggil dan bunyi bunyian menatang yang sangat gersang menantikan kepulangan aku.hahaha
geli geli jeh suasana yang sangat metafora overdoes nye ;D


*kampung halaman yang berpuaka!nenek pun puaka!tagghhh! ;D


sape yang balik kg ke pantai timur??ada sawah padi kat kg dye.
pelishh lah wey,bawak aku sekali,aku nk sngt jejak kaki ke sawah padi.nk sangat,x pernah langsung.
kalian patut bersyukur ada kg yang ditepi2 sawah,tengah2 sawah.sesungguh nya marilah kite berkenalan dengan lebih rapat,agar satu hari aku boleh ke sana jugakk!
sawah padi mempunyai pemandangan terbaheekkk!
menyangap kau mira nk ke sawah. ;D


*okayy.ni pic curik.cantik kan sawah?aku x pnh pergi sini so aku pun menjadi pencurikk.amek gambar ni.


*encik orang orang.biar saya gantikan tempat awak.okay?


tahun ni pertama kali beraya di kuala lumpur.
pertama kali beraya tanpa nenek.nenek gye mana?nenek bajet urban nak datang k.l uhhh!
pertama kali beraya bersama sama buku rujukan dan latihan spm (mcm lah aku kaji sangat)
pertama kali beraya dengan emosi diri yang tak menentu (masalah peribadi,keluarga,mind set lagi spm spm spm spm)
pertama kali beraya dalam usia 17 tahun.ahha.memang lah en.
okay tu je lah.

dan mcm biasa.bila raya je mahu mintak mahhaapp.menyesali segala setiap sesuatu perbuatan.dan aku masih belum mengungkapkan kata2 maaf.sebab mungkin saya ni egoissss...keras keras kental je time bersalaman ngn member.senyum sumbing.
ape hal derr nak bersalam salaman ni?

,tapi jauh dalam hati ni,yeahh!aku sangat lah nak memohon sejuta kemaafan kepada sapa2 yang aku kenali.meh biar kanvas putih tak bernyawa blog ni jadi saksi betapa tulus murni nye diri ini memohon kemaafan kepada kawan2 :)


*nah!buah tangan ketupat yang pestime dibuat.sumpah ketupatpat ni aku x rebus.gantung kat bilik buat tatapan tetamu.nanti boleh riak2 ckp aku bijak dah boleh buat ketupat.hidung metsi kembang. ;D


kepada kawan2 yang mengenali diri humaira balkiss.
kawan nyata atau kawan di alam maya.
di sini dengan rendah diri rendah hatinya saya,sebagai kawan awak memohon sejuta kemaafaan kalau ada salah dan silap.aku bukan kawan yang sempurna tapi aku tetap akan cuba menjadi seorang kawan yang menyenangkan kalian.
maaf dan silap atas segala kesialapan sepanjang kita berkawan dalam sedar atau tidak.manusia memang melakukan kesilapan. :)
sepanjang usia perkenalan kita,andai kalian ada terguris hati,perasaan dek kata kata puaka dari mulut aku,aku pinta kemaafan.
sape suh kau menempel dgn aku?ahahahha.maaf jugak kalau aku TERmengumpat belakang pasal korang.TERkutuk,TERhina,TERcaci TERmaki.sesungguhnya,aku dalam uasaha nk ubah tabiat tu.hahaha.kau pun gedik dgn aku.mana tak nye aku kutuk2 kau?
eh eh baru je mintak mahaappp (^_^)

dan kepada rakan rakan kanvas maya b;ogger ni,mahap kalau ada salah silap,penulisan yang menjengkelkan dan ada rasa iri hati tengok page korang yang cantik2 tu.dengki je aku lihatnya,bukan nk kungsi2 ilmu cam ne nak touch up page ni.page aku huduh buruk!iskkk! :(
ahahaha.tidak mengapa.aku mohon maaf ye.majulah bidan blogger untuk negahhee! :)

selamat hari raya aidilfitri maaf zahir dan batin.with love~~~~
humaira balkiss.
budak bandar kali pertama x balik kg.ahhaha
bye bye

Wednesday, September 8, 2010

tunda menunda

eh eh.baru nak bercerita.layan jiwa
dah ada godaan.diorang bantai makan makan kat depan
sakan habis.aku ngadap komputer telan ayo liokk
apa kes?
tunda tunda tunda
esok masuk balik ;D
dan esok akan bercerita penuh semangat.
bye blog saya :)

Friday, August 27, 2010

hello tiga puluh enam hari. :)

.
bukan plastik
.haha.

ehem ehem..hye assalamualaikum.
bulan tujuh ke bulan lapan.bulan lapan ada numbur lapan dan bulan lapan semestinya berangka lapan.
tiba tiba rasa kelu dan malu malu je masuk ke blogger ni.maaf wahai dashboard ku.aku pergi meninggalkan mu tanpa khabar berita selama tiga puluh enam hari.tuan mu yang manis ini pergi bertapa membawa diri.haha
36 hari satu jangka masa yang lama dan dan dan..banyak perubahan yang berlaku.ahaha
kemain lagi makhluk2 sawang halus halus gatal memajukan ternaknya kat blogg ni.
habis blogg i berhabuk.fuhh fuhh! ;D

okay.memberi alasan selogik akal.humaira disini bukan nye x nak upload cerita.
eh!kau kesah ke aku x upload cerita?tak kan?amboi amboi amboiii
kadang2 masa tidur pun aku merangka jalan cerita untuk blog ni.kemain hikopritt lagi. ;D
banyak yang terjadi dan aku tiada kesempatan untuk menulis di sini
sebab......sebab kan kan kan.sebab dia kan..kan.kann
braodband kene tarik!ghaib dan rangkain jalur lebar dah tak berapa nk lebar.badan aku je yang makin melebar.cisss!
probabilitinya mungkin ayah tak bayar bil atau kakak dengki sorok kan broadband.
dan 36 hari tu aku menangisi nasib di depan komputer sambil merindu rindan dekat alam penulisan tak matang ni. ;D
see!betapa aku ni mudah tersentuh dan masih kental dengan jiwa penulisan taip menaip ni.haha

okay!sekarang bulan ramadhan.biarpun agak lambat.aku tetap nk cakap.selamat menyambut bulan ramadhan.hayatilah bulan ini kerana ianya mulia dan banyak keunikan nya.ayat boleh tahan jelly kapas ni. dan dalam bulan ramadhan ni.....


jangan tiru macam saya.iblis mana tah merasuk hati dan tanpa segan silu pada 15 august aku mencuri curi makan.mak.maafkan mira.ikan keli dan air soya dalam peti ais tu mira yang habiskan masa pukul 3.oo
dan masa bukak puasa tu mira buat2 x bermaya kunun2 letih berpuasa,dan makan berbuka penuh dengan nafsu serakah.
buruk beno perangai.erkk.satu hari je.satu hari je.nanti akan ku ganti triple triple.
ponteng sekolah dan ponteng puasa.ahah!

bulan august jugak bulan merdeka.bulan yang boleh bakar membakar semangat untuk terus main watak sebagai pecinta tanah air yang jujur dan setia.malaysia ouh tanah airku!
masuk ke mood sentimental sebentar yauww.

kita pernah diperdaya oleh janji manis british.kita pernah menjadi abdi dari terik matahari jepun dan kita pernah lalui 13 malam yang gelap gelita dan hanya ditemani oleh cahaya kezaliman 3 butir bintang.itu pengalaman dan telah menjadi sejarah.

selamat terus merdeka wahai malaysia! :)
dan semoga terus senyum dan bersemangat wahai malaysia! :)


taddda!sambutan kemerdekaan dan macam biasa lah.budak sekolah mesti sambut dekat sekolah.x kan sambut merdeka dekat dataran merdeka kut..nk membontot kat motor buat pacak pacak.gilo!sambutan ambang kemerdekaan di sekolah berjalan dengan lancar dan meriah suam suam kuku sebab aku ada perasaan takbur nk puji diri sendiri
sebab kan kan....sebab dia kan...
aku lah yang handel majlis tu.jadi m.cn dan pengendali atur cara majlis.
ahahaaha.nanti dah besar boleh jadi pengacara NONA.masuk tv.tpi mira kuruskan sikit badan ye.sikit je x banyak.hahacikgu roslina yang timbulkan isu ni.aku cuma redha dan pasrah.kembang kuncup je hati ni. ;D

truskan mengejar cita cita untuk jadi seorang yang terkenal dan glamor!ouh demm!so sweett.
good girl :)


masa ni lah kejadian itu berlaku.muka time majlis dah habis penat dan tak bermaya.dan hati dah berniat nak mengawalkan azan maghrib.dan terus melaksanakan nya.ish ish.


humaira balkiss dan shazzriena.pengacara majlis.muka stok tepung komak tempek bedak.



SATU MALAYSIA MENJANA TRANSFORMASI.
kita ada cina putih macam itu pink.melayu yang ayu dan sopan.dan keling manis manis berkilat ;D



last kopek.awak,selamat berpuasa.nanti raya nanti bawak saya jumpa mak awak.mak awak tak kan reject saya,kan?kan?kan awak kan?
sy dah berlakon sehabis ayu ni.hahaha

bye bye.sup sup sayo!

Thursday, July 22, 2010

detik manis manisan di MAKTAB TENTERA DIRAJA



hye hye hye.
assalamualaikum. :)

22 julai 2010,pertambahan ilmu pengetahun dalam kepala otak aku ni makin giat berlangsung
hari ini dan pagi ini aku pergi ke MTD
maktab tentera diraja yang sangat lah ketenteraan petempatan nya ;D
tapi orang orang nya boleh tahan yauwww
kelasss gituu!
sangat ada pakej.
handsome,tegap,gagah,baik,gentleman,pandai,komunikasi yg baik,gempak,comel,machoooo dan lain lain.


hari ni dapat tambah kawan baru!yeay!
kawan sebaya dan buat pertama kali aku respect dengan lelaki yg sama baya
sebelum ni lelaki baya2 aku selalunya semua nye jenis yang x berjenis
tapi yg aku jumpa tadi jenis nya aneka jenis dan kejenisan nya sngt menampkan jenis mereka ;D


program eksplorasi sejarah tingkatan 5
berlangsung di dewan pendekar kem sungai besi
perjumpaan tadi anta student mtd form 5 dengan student zon keramat . pudu yg terbaik di sekolah
gamaknya pelajar2 yg cemerlang dlm subjek sejarah.markah A yg x berapa nk buncit :)
smk wangsa melawati hantar wakil 4 oarng
terbaik antara yg terbaik dan ini budak gemuk terjoin yauw
hehe ;DD

pembukaan minda,
tadi barulah dinamakan sebagai study group yg berkesan
maybe sbb jantina kami berbeza dan sebelum ni x pernah jumpa.
ada 4 oarng 'abang2' mtd yg ajar kitaorang.dan aku dalam group 32
boleh tahan.thanks god dapat mereka sbgai mentor sebaya
sngt best :)
tersenyum sepanjang masa.haha
tadi ramai jugak sekolah yg datang.
student mtd semua lelaki.dan tadi perjumpaan pestime dan suprise ada jugak yg dapat laki.
maka laki dengan laki berbincang.ada yg muka terkejut beruk.ekspresi miang2 keladi.ada yg muka x der muka,x berperasaan dan kebanyakan nya aku tengok semua teruja
aku lah tu.teruja habis dpt jumpa student mtd
pasti awak muak kan,'abang' mtd?
muka cemberut je tadi dapat student luar lelaki yg perlu diajar.
tapi ketibaan kami tadi disambut dengan senyuman ikhlas.
kelass gitu!
;D
suke suke suke ;D


dan tadi secara x langsung aku dapat buat revision mengenai topik2 sejarah form5
soalan trial dan soalan target spm
dalam proses perbincangan tu jugak,ada perkongsian maklumat,idea,teknik cepat hafal 'akroname' lawan2 fakta,bercerita dan beramah mesra :)
patut budak2 mtd pandai2 belaka. :)
terima kasih kepada 'abang2' mtd untuk perbincangan tadi.
walaupun sebaya,tetap nk panggil abang
membuktikan betapa gatalnya aku! haha
semoga dengan ilmu yg korang bagi dan kongsi,allah akan berikan korang lagi banyak ilmu dan daya ingatan yg kuat
n selamat maju jaya dalam spm

mohd shakirin,muhd hafidz,isaac mierza,faizan nordin
dan rakan2 mereka yg lain
sebab anda semua hensemm dan berketerampilan! ;D
bukan senang nk cari laki mcm ni sekarang.

hope kita dapat jumpa lagi
:)