Jiran Tetangga

Wednesday, December 2, 2009

misi menguruskan badan.berjaya atau tidak?

hari ini dalam sejarah..
sejarah cuti persekolahan.
bt pertama kalinya aku bangun pagi,mandi dan bersiap2
bersiap2 ntuk ke mane?
haha
nk jogging lah.
dan mak ayh trsenyum bangga lihat ank daranye bangun pagi
tak lagi bangun pkul 1 dan x lihat matahari pagi.
;D
okeh?
mak skrng nk kuruskan badan tau nyah,jgn main gile dngn mak
berat dah mencecah enampuluh ++++..
rahsia.auww!malu.hehe
gemok en sy?lihat ini.



pagi tadi bangun pukul 6.3o
lps solat subuh dan memakai pakaian sukan
ambik tuala kecik brangan jap
sangkut di bahu.kunun2 dah kurus dan berpeluh2
padahal x jejak luar lagik.
sedang menuggu seorang teman.
fatin fatihah yg agak gemok ntuk melaksanakn misi berjogging ni.
amalan gaya hidup sihat
carik kawan yg gemok gak ntuk jog sme2
x lah aku kne tinggal dn x der lah adegan pecut memecut ntuk buktikan sape hebat.
haha

tpi...dah pkul 9.30pagi
tik tok tik tok..
jam berdetik mase berlalu
dan dia x kunjung tibe
dan akhrnye dpt satu berite mngejutkan..
mira aku x dpt join kau hari ni.sorry sngt2.
omg!gelap gelita duniaku.
mengapa ini terjadi?
saat aku mahu buang lemak dugaan ini datang..
sobss....ceh!ayt sadis je.haha
dan mak dan ayah lihat aku
smbil sengih2..lame kelamaan mereka gelak..
haha.hihi.huhu
cm tu lah bunyiknye..
sangat menikam kalbu dan menusuk di jiwa
pedih bagaikan sembilu
heh!

dan aku msuk ke bilik dan menagis..
dan baring..
smbil pandng tulisan nieh..

dan..GEMOK ITU MENARIK?
betul ke kawan2,gemok tu menarik?
haha.dan iman aku pun mule goyah
nk kurus ke tak.nak ke tak
ke nk stay.x yah sush2.bangun makan tido.haha
dan..mncarik jawapan yg belum aku temui
dngn air mate berlinagan aku pon smbung tido..
sampailah jam menunjukkan pukul 1.oo petang..
;D
teruk en sy?auuww!frust okeh.
tpi nak kurus kot.sbb kalau gemok karang laki x suke dn x nk dekat.haha
alasan purba dan keji.
amalkanlah gaya hidup sihat
bye2.

7 comments:

wetfusion said...

sebenar lagi elok riadah waktu petang, senang keluar peluh.

nak kurus senang je, jaga apa kau makan.
dalam erti kata ini bukan maksud ku kau kurangkan makan,
tapi jaga mana yang berlemak itu dikurangkan,

ambil buah-buahan sebagai snek dikala sangap hendak kunyah sesuatu.
insyaallah bagi sedikit masa, kau akan nampak kesannya.

gemuk takde yang minat?,
lihat rachel ray,
:)

ahchOng's said...

gemok itu manja..
gemok itu montel..
gemok itu menawan..
sj aku wat byk versi ja..

humaira balkiss said...

bhaha
dngn ikhlas memuji kaum gemok
;D
oh yeah.

humaira balkiss said...

bhaha
tenks wet fusion
tenks ntuk advice tuh
;)

Amir Ariff said...

jum ikot i training bola petang2 ;)

nurkaloi said...

i like this words..

gemuk itu menarik...

nak tambah ag sikit laa

gemuk itu cantik...(sihat ag)

humaira balkiss said...

haha.gemok cantik en? ;D